Piwniczka Podlaska to projekt współpracy nadbużańskich producentów, którzy w 2021 r. podjęli decyzję o utworzeniu krótkiego łańcucha żywności. Inspiracją do wspólnego działania były wyjazdy studyjne m.in. do Austrii, gdzie na potencjale sadowniczym rozwinięto turystykę opartą o rodzime przetwórstwo i walory przyrodnicze.
Jedenastu producentów – sadowników, przy wsparciu Nadbużańskiego Ośrodka Promocji Produktu Lokalnego „Zagubek” oraz LOT’u, w ciągu niespełna dwóch lat utworzyło kanały wspólnej sprzedaży m.in.: sklep internetowy, w którym nie ma pośredników, przez co cena jest atrakcyjna dla klienta, a producent otrzymuje satysfakcjonujące wynagrodzenie; system wzajemnej sprzedaży na regałach, które stoją w miejscach atrakcyjnych turystycznie; wspólną bazę klientów, do których produkty są zbiorczo dostarczane. Ponadto w ramach projektu zwiększono widoczność producentów zarówno w świecie realnym – poprzez spójne oznakowanie gospodarstw, jak i wirtualnym – tworząc wizytówki Google. Zastosowano także szereg innych rozwiązań marketingowych. W kolejnych latach przewiduje się rozwój współpracy poprzez włączanie nowych producentów i rozszerzanie portfolio produktów dostępnych we wspólnej sprzedaży.